OFERTA

Strategie rozwoju i modele biznesowe

Strategie rozwoju i modele biznesowe

Prowadząc przedsiębiorstwo w obecnych czasach bardzo ważna jest umiejętność dostosowania się do zmieniającego otoczenia rynkowego oraz trendów na nim panujących. Nawet najlepszy produkt czy usługa nie jest w stanie zagwarantować firmie powodzenia, jeśli jej strategie rozwoju i modele biznesowe nie są dopasowane do potrzeb klientów.

Nasza firma pomaga klientom dostosować strategię rozwoju przedsiębiorstwa oraz model biznesowy, co pozwoli zwiększyć ich konkurencyjność na rynku oraz zapewni im zrównoważony rozwój. Eksperci ARM Investment dzięki wiedzy i doświadczeniu zdobytemu podczas realizacji wielu projektów są w stanie sformułować strategię rozwoju spółki dopasowaną do zmieniających się potrzeb klientów.

Strategie rozwoju i modele biznesowe podlegają zmianom w szczególności w sytuacji konieczności poprawy efektywności w działalności operacyjnej lub finansowej jednostki oraz zmian profilu działalności przedsiębiorstwa np. z powodu zmian trendów na rynku.

Wprowadzone zmiany prowadzą do wielu korzyści, w szczególności do zwiększenia konkurencyjność przedsiębiorstwa. Istotne jest wdrożenie zmian dostosowanych do struktury przedsiębiorstwa i jej potrzeb, a nie jedynie klientów docelowych. Zbudowanie dzięki zrozumieniu celów i misji firmy przez pracowników na każdym szczeblu organizacji może prowadzić do zwiększenia jej efektywności działania. Dlatego podczas wdrażania zmian ważne jest zapoznać się z potrzebami pracowników, wysłuchaniem ich uwag, a następnie zaprezentowanie im korzyści z wprowadzonych zmian. Kluczową częścią każdej zmiany w przedsiębiorstwie jest jej wdrożenie, a nie jedynie jej stworzenie.

Zakres usług

Nasze doradztwo w zakresie strategii rozwoju i modeli biznesowych polega na:

  • dokonaniu dogłębnej analizy otoczenia przedsiębiorstwa, aby określić jej mocne i słabe strony oraz poznać szanse i zagrożenia,
  • określeniu potrzeb i problemów klientów w celu dopasowania się do rynku i kierunku rozwoju,
  • opracowaniu celów strategicznych i operacyjnych przedsiębiorstwa,
  • prognozie wyników finansowych dla poszczególnych modeli biznesowych,
  • zidentyfikowaniu czynników ryzyka wpływających na sytuację firmy.

Opracowanie najefektywniejszej strategii rozwoju przeprowadza się za pomocą:

1. Analizy SWOT przedsiębiorstwa, aby określić jej mocne i słabe strony oraz poznać szanse i zagrożenia wynikające ze specyfiki otoczenia w którym działa przedsiębiorstwo.

2. Zdefiniowania potrzeb i problemów klientów przy wykorzystaniu techniki design thinking w celu skutecznego dopasowania się do oczekiwań rynku i zdefiniowania konkretnego kierunku rozwoju przedsiębiorstwa.

3. Oceny poszczególnych obszarów funkcjonowania organizacji, aby ocenić ich wpływ na rozwój przedsiębiorstw.

4. Określenie celów strategicznych i operacyjnych jednostki w zależności od otoczenia rynkowego oraz zasobów jakimi dysponuje przedsiębiorstw.

5. Prognozy wyników finansowych dla poszczególnych modeli biznesowych w celu określenia efektywności realizacji strategii rozwoju.

6. Analizy kluczowych czynników ryzyka związanych z działalnością przedsiębiorstwa oraz ich wpływem na wyniki finansowe jednostki oraz utrzymaniem działalności kontynuacyjnej przedsiębiorstwa.

Rozwój przedsiębiorstwa w celu ekspansji oraz wzmocnienia swojej pozycji na rynku może odbywać się na wiele sposobów. Pod uwagę oprócz ekspansji i rozszerzania swojej działalności na inne obszary działalności, można również przyjąć zmianę modelu biznesowego. Sposób myślenia wykraczający poza utarte schematy może sprawić, że nasz produkt lub usługa dotrze do szerszego grona odbiorców i stanie się bardziej atrakcyjna. O korzyściach posiadania aktualnego modelu biznesowego pisaliśmy w naszym artykule: Model biznesowy warunkiem sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa

Główne elementy modelu biznesowego, które definiują całą działalność przedsiębiorstwa to:

1. Klient – profil osoby, do której jest skierowany produkt. Ważne jest, żeby dokładnie określić, czego potrzebuje konsument i w jak sposób podejmuje decyzje zakupowe.

2. Propozycja wartości – produkty i usługi, które firma oferuje oraz sposób, w jaki zaspokajają one potrzeby klientów.

3. Łańcuch wartości – jak usługa jest dostarczana klientowi. Opis procesów i narzędzi wykorzystywanych do dotarcia do odbiorcy.

4. Metoda osiągania zysku – struktura kosztów i przychodów. Konieczne jest ustalenie, dlaczego klienci będą skłonni zapłacić za dany produkt i dlaczego nasz model biznesowy jest opłacalny.

Przewiń na górę strony
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi. Polityka prywatności.